loading...

digital printing

مقالات چاپ دیجیتال

بازدید : 1401
شنبه 14 اسفند 1400 زمان : 4:47

چاپ روی پارچه یکی از رایج ترین و روزمره ترین فعالیتهای امروزه در صنعت چاپ و تبلیغات است. در واقع چاپ آگهی پارچه ای آنقدر رایج شده است که عموم مردم حتی به آن فکر نمی کنند. به عنوان مثال ، سعی کنید به یاد داشته باشید آخرین پارچه طرح دار که دیدید کی و کجا بود. آیا آن پارچه فرضی الگو داشت یا نه؟ آیا می دانید چه تصوری بود؟ شاید پاسخ سوالات مطرح شده را بدانید. این در اینجا خیلی مهم نیست. در واقع ، مهمترین سوالی که مطرح می شود این است که آیا تا به حال به این مسائل فکر کرده اید؟ آیا به طرح چاپ شده روی هر یک از لباس ها ، تی شرت ها ، مانتوها و غیره توجه کرده اید. چه می بینید و آیا به نوع الگو توجه کرده اید؟

توجه نکردن به این مشکلات نشانه بی اهمیت بودن آنها نیست ، اما نشانه ای است که این مشکلات برای انسان های عادی و عادی در این صنعت است. در این مقاله قصد داریم ابتدا چند چاپ معروف را که در چاپ پارچه استفاده می شود معرفی کنیم و سپس با بررسی هر یک ، مخاطب را بیش از پیش با این مقوله آشنا می کنیم.

انواع چاپ روی پارچه

چاپ پارچه با ماشین آلات مختلف و روشهای گوناگون انجام می شود که هر کدام مخصوص یک نوع چاپ است. مهمترین این نسخه ها عبارتند از:

  • چاپ دیجیتال
  • چاپ سابلیمیشن
  • چاپ روی صفحه ابریشم
  • چاپ قالب
  • چاپ باتیک
  • چاپ اسپری

و…

بازدید : 2164
جمعه 24 بهمن 1399 زمان : 0:35

اگر تا به حال به مکانی رفته اید که دیواری با تصویر روی آن کاغذ دیواری شده باشد ، می دانید که این ویژگی چقدر می تواند جذاب باشد که بخوبی انجام شود. تصمیمی نیست که به راحتی فضای زندگی خود را در نظر بگیرید --– عکس باید با دقت انتخاب شود تا با وسایل و دکوراسیون قبلی شما ترکیب شود و همچنین چیزی باشد که می توانید سالها برای تماشای روزانه آن استقبال کنید. . با این حال ، به شرطی که عکس مناسبی را انتخاب کنید که به خوبی مطابقت داشته باشد ، این می تواند یک دیوار ویژگی خیره کننده در یک اتاق از خانه شما ایجاد کند.

1

تصویر را با دقت انتخاب کنید. همانطور که قبلاً اشاره شد ، این عکس باید چیزی باشد که سالها با آن زندگی کنید و چیزی باشد که بی نقص با دکوراسیون و وسایل موجود ترکیب شود. از هر چیزی که به سرعت قرار می گیرد پرهیز کنید و به خوبی از عکس افرادی که ممکن است امروز اینجا باشند اما فردا رفته اند - بهر حال ، خیره شدن به همسر سابق شما را برای ماندن در آن اتاق ترغیب نمی کند! تصاویری که تمایل دارند به خوبی کار کنند عبارتند از:

ویژگی های تکراری ، مانند درختان مشابه در چشم انداز چوبی یا جنگلی یا سنگریزه های روی شن.

مناظر از جمله منظره مورد علاقه شهر ، ساحل ، چشم انداز کابین تابستانی و غیره می توانند ویژگی های ایده آل دیوار را ایجاد کنند.

غروب خورشید ، طلوع آفتاب ، منظره های ماه ، ستاره ها و ... همه اینها امکاناتی برای عکس دیواری است.

اثر هنری فرزند شما یا یک قطعه هنری توسط یکی از اعضای خانواده.

اگر می خواهید افرادی مانند فرزندان خود را در آن بگنجانید ، آنها را به عنوان بخشی از منظره وسیع تر در اختیار داشته باشید تا در آنها کانون توجه قرار نگیرند. دیدن اینکه خود را بزرگ منفجر می کنند برای آنها طاقت فرسا است و همچنین می تواند به سرعت قدمت بگذارد.

2

عکسی با کیفیت بالا انتخاب کنید. یک عکس واضح و واضح که می تواند بدون از دست دادن یکپارچگی خود گسترش یابد ، برای تصاویر پس زمینه حیاتی است - با بزرگ شدن تصویر ، هر تاری و عنصر بدون تمرکز افزایش می یابد. به نظر می رسد عکس های دانه ای یا قدیمی جلوه ای جالب به نظر می رسند ، اما با دقت در نظر بگیرید که در صورت گسترش چنین تصاویری چگونه کار خواهند کرد.

3

یک اتاق را همزمان با عکس انتخاب کنید. بخشی از انتخاب عکس به جایی که دیوار ویژگی شما قرار دارد هدایت می شود. این برای اتاق نشیمن شماست یا یک اتاق بازی؟ ظرافت در اتاق نشیمن یا ناهار خوری یک امر ضروری است ، بنابراین یک عکس کامل از Denver Broncos بهترین مکان برای این منطقه نخواهد بود اما برای غار انسان کاملا ایده آل است. محتوای عکس را با اتاق مناسب مطابقت دهید.

این مقاله به جای پوشاندن هر چهار دیوار یک اتاق ، یک دیوار مشخصه را توصیه می کند. مطمئناً شما آزاد هستید که این کار را انجام دهید ، اما توجه داشته باشید که بیش از یک دیوار در یک اتاق پوشیده شده در یک عکس اغلب طاقت فرسا به نظر می رسد.

4

هم در مورد عکس و هم در اتاق تصمیم بگیرید ، سپس چند روز صبر کنید. هنگامی که عکس خود را انتخاب کردید ، برای چند روز دور شوید و سپس برگردید. در آن زمان ، قلب شما ممکن است یک چیز بگوید ، اما چند روز بعد ، سر شما ممکن است بپرسد ، "من به چه فکر می کردم؟" این چند روز فکر کردن ، شما را از تصمیم سریع نجات می دهد ، زیرا این یک تغییر بزرگ در دکوراسیون خانه شما خواهد بود.

در کل ، این یک تمرین گران قیمت است ، بنابراین بخشی از بازتاب شما باید شامل تمرکز بر بودجه ای باشد که برای این دیوار مشخصه در نظر گرفته اید. قبل از درگیر شدن درمورد هزینه ها اطلاعاتی کسب کنید.

5

در صورت نیاز عکس ها را بهبود ببخشید. اگرچه ممکن است عکس از قبل مناسب باشد (در این صورت ، به مرحله بعدی بروید) ، اما افزایش آن یکی از راه های افزودن ویژگی هایی است که فکر می کنید ممکن است توانایی ترکیب عکس با دکوراسیون اتاق را بهبود ببخشد. برخی از پیشرفت های احتمالی اسباب بازی شامل موارد زیر است:

سیاه و سفید را با چاشنی رنگ امتحان کنید. با استفاده از نرم افزار عکس رایانه ای خود ، به نقطه غیر منتظره عکس سیاه و سفید خود رنگ اضافه کنید. از رنگ چشم گرفته تا شاید حتی یک ساختمان در یک خط افق ، نشانه ای بسیار کوچک از رنگ لهجه (که با اتاق مورد نظر مطابقت دارد) می تواند علاقه ایجاد کند.

یک عکس با ظاهر قدیمی از یک عکس کاملاً جدید ایجاد کنید. شاید شما بخواهید عکس را "پیر" کنید و به آن نوع وراثت بیشتری بدهید. می توانید از نرم افزار داخلی خود استفاده کنید یا از برنامه ای مانند اینستاگرام استفاده کنید تا برداشت متفاوتی از عکس جدید اضافه کنید.

عکس خود را به آنچه که به نظر می رسد یک نقاشی است تبدیل کنید. برخی از نرم افزارها فقط در عرض چند ثانیه می توانند عکس معمولی را به نقاشی آبرنگ یا نوع روغن تبدیل کنند. برای یک اتاق پیچیده تر ، انواع مختلف رنگ را امتحان کنید. ظاهر نهایی می تواند بسیار خوشایند باشد.

حاشیه می تواند یک ویژگی عالی برای نشان دادن محل خاتمه تصویر و از سر گرفتن دیوار باشد. علاوه بر این ، یک حاشیه به شما امکان ایجاد کاغذ دیواری عکس را می دهد که فقط بخشی از دیوار را پوشش می دهد ، نه کل دیوار را. این بدان معناست که شما ممکن است عکسی بسیار بزرگ شده (مثلاً از فرزندان خود) را در نظر بگیرید ، که با دقت در وسط دیوار برجسته قرار گرفته و هیچ چیز دیگری به دیوار اضافه نمی شود ، فقط رنگ آمیزی به عنوان قاب در اطراف مرز مرز است.

6

برای اطمینان از تناسب کامل ، دیوار ویژگی خود را اندازه بگیرید. ابعاد عکس باید دقیق باشد زیرا هر قسمتی که به نظر برسد خیلی کوتاه یا خیلی طولانی از دست رفته است ، بلافاصله مشخص می شود و کل ظاهر را خراب می کند. دقت به تلاش نیاز دارد اما ارزش آن را دارد. اگر در اندازه گیری مهارت ندارید ، استخدام یک فرد متخصص را برای انجام کار در نظر بگیرید. اگرچه این ممکن است کمی هدر برنده به نظر برسد ، داشتن دقیق ترین اندازه گیری ها در ایجاد اثر مناسب کلیدی است و اطمینان حاصل خواهد کرد که پس از ساخت کاغذ دیواری ، زباله ای وجود نخواهد داشت.

توصیه می شود دیواری انتخاب کنید که به شکل عجیب و غریب یا منحنی نباشد ، مگر اینکه متخصصین آن را بپوشانند. درست شدن چنین دیوارهایی نسبتاً دشوار است و هنگام بسته بندی می تواند وحشتناک به نظر برسد. علاوه بر این ، بسیاری از فروشندگان نمی توانند کاغذ دیواری سفارشی را برای اشکال عجیب و غریب ایجاد کنند ، بنابراین ممکن است مجبور شوید برای دیوارهای با شکل عجیب و غریب برش خود را انجام دهید ، به این معنی که غیر حرفه ای به نظر می رسد.

مرحله قبلی را برای احتمال عدم پوشش کل دیوار ویژگی ، فقط بخشی از آن مشاهده کنید. این می تواند هزینه ها را کاهش دهد و ممکن است کار با آن بسیار راحت تر از کل فضای دیوار باشد.

7

خرید منابع کاغذ دیواری عکس. علاوه بر اینترنت (که گزینه های زیادی برای تبدیل عکس به کاغذ دیواری ارائه می دهد) ، فروشگاه های محلی کپی و صنایع دستی ممکن است این خدمات را ارائه دهند ، بنابراین توصیه می شود که هر دو گزینه را بررسی کنید تا ببینید چه کسی بهترین پیشنهاد را در منطقه شما ارائه می دهد. به طور واضح توضیح دهید که چه کاری می خواهید انجام شود و مطمئن شوید که اندازه گیری های دقیق را انجام می دهید تا بدانند که آیا آنها در حد انجام وظیفه هستند یا خیر.

در صورت سفارش آنلاین ، فقط از یک سایت خوب بررسی شده استفاده کنید یا از دوستان خود از طریق توییتر ، فیس بوک و ... برای توصیه های خود استفاده کنید. فقط از طریق سایت های معتبر سفارش دهید که می توانید بررسی ها را بخوانید و حتی با مشتریان قبلی تماس بگیرید. از نحوه ارسال کاغذ دیواری ، هزینه حمل و نقل ، کیفیت کاغذ و زمان چرخش کلی بپرسید.

فروشگاه کپی در شهر خود را در نظر بگیرید. نه تنها بسیاری از مغازه های کپی محلی خدمات تبدیل عکس به کاغذ دیواری را ارائه می دهند ، بلکه برخی از شرکت های خصوصی ارسال نامه و شرکت های طراحی گرافیک نیز می توانند به شما کمک کنند.

8

کاملاً آگاه باشید که کاغذ دیواری از چه مواردی ساخته می شود و کاربرد آن آسان است. درباره نحوه نصب کاغذ دیواری عکس بر روی دیوار خود س Inال کنید. آیا کاغذ دیواری مانند کاغذ دیواری معمولی (خمیر کاغذ دیواری) نصب می شود یا نوع دیگری از پشتوانه مانند چسب یا موارد مشابه ارائه می شود؟ اگر تصمیم دارید کاغذ دیواری را بردارید ، از چسبندگی می تواند به دیوارهای شما آسیب برساند یا نه. این مسئله به ویژه با توجه به اینکه چند سال دیگر کاغذ دیواری عکس کمرنگ می شود و باید برداشته شود و جایگزین می شود ، بسیار مهم است - آیا می توانید پس از رنگ آمیزی مجدد دیوار کاملاً اذیت شوید؟

قبل از سفارش کاغذ دیواری ، درک کاملی از کاربرد آن داشته باشید. شما نمی خواهید با تمام هزینه ها و دردسرها فقط متوجه شوید که کاربرد آن برای شما خیلی سخت است. به طور کلی ، خمیر کاغذ دیواری ساده ترین کاربرد برای خود است. بسیاری از پشتوانه های دیگر ممکن است شما را ملزم به تهیه یک حرفه ای برای آویز کردن کاغذ دیواری کرده و این به هزینه نهایی اضافه شود.

در مورد جوهرها و طول عمر تصویر س imageال کنید. به هر حال ، این یک عکس است و مانند اکثر عکس ها ، در معرض نور خورشید و سایر منابع نور ، احتمالاً طی یک سال مشخص کمرنگ خواهد شد. برای اکثر مردم ، این خوب است زیرا یادآوری تغییر آن است!

اطمینان حاصل کنید که فروشنده ای که انتخاب کرده اید می تواند درخواست های خاصی را برآورده کند. قبل از ثبت سفارش ، همه درخواست ها را با فروشنده بررسی کنید. ممکن است به اندازه خاصی یا نوع خاصی از نوع کاغذ که فروشنده ندارد نیاز داشته باشید. بهتر است قبل از این که بدانید کالایی را که نمی خواستید پرداخت و دریافت کنید ، از این موضوع مطلع شوید.

9 کاغذ دیواری عکس را آویزان کنید. دستورالعمل های ارائه شده توسط خرده فروشی را که کاغذ دیواری عکس شما را تولید کرده است دنبال کنید. مانند هر نوع استفاده از کاغذ دیواری ، ابتدا تمیزکاری صحیح دیوار را انجام داده و تمام آثار کاغذ دیواری قدیمی یا رنگ پوسته را از بین ببرید. اگر یک قطعه تصویر بزرگ از کاغذ دیواری را در مرکز قرار داده اید ، با احتیاط بسیار اندازه گیری کنید. اگر تصمیم گرفتید که انجام این برنامه برای شما بسیار دشوار است ، از دوستان یا خانواده خود کمک بگیرید یا با یک متخصص تماس بگیرید. بهتر است که به دنبال کمک باشید تا اینکه کاغذ دیواری را به صورت غیرحرفه ای اعمال کنید - کاغذ دیواری بسته بندی شده بلافاصله برای همه آشکار است.

بازدید : 3112
شنبه 22 شهريور 1399 زمان : 15:03

استند ایکس بنر چیست؟

استند ایکس یا این که استند xبنر , بنا ای زیاد سبک برای نمایش هر مدل طرح گرافیکی است . این دسته بنا نمایشگاهی از متداول‌ترین بنا های نمایشگاهی است . سبک بودن , نصب آسوده , قابل حمل بودن و راحتی در ردوبدل آن از جمله مزایای آن است .

از استند ایکس بنر در کنفراس , همایش , روی داد , مغازه , رستوارن , لابی و نمایشگاه‌ها بکار گرفته می شود که پرکاربردترین گونه چاپ استند ایکس بنر بصورت پلات و لمینت است و با پوشش های متحیر و درخشان چاپ و اجرا میگردند . استندها در سایزهای متفاوتی وجود دارا‌هستند و قابل تهیه و تنظیم میزان هم میباشند .

استندها با کالا های ( متریال ) متمایز ساخته می شود که آلومنیوم و پلاستیک از جمله آنهاست . گونه های استند متنوعی موجود است . مدل استند قابل تغییر‌و تحول میزان ( سایز ) از کالا آلومینیوم سبک و یا این که پلاستیک فشرده بوده که و نیز واردتی و نیز ایجاد داخلی و ملی آن در بازار وجود دارد و به راحتی قابل تغییر و تحول مقدار را دارا هستند . استند رومیزی هم از مال پلاستیک فشرده بوده و بخاطر سایز کوچک و هزینه کمتر در اداره‌ها و موسسه ها و . . . کاربرد دارااست و همینطور هزینه آن کم است .

بازدید : 2513
شنبه 14 اسفند 1400 زمان : 4:48

لایت باکس چه چیزی است

چاپ لایت باکس یکی ابزارهای تبلیغاتی متداول علی الخصوص در مرکز ها اداری و تجاری به حساب آورده می شود . این ابزار تبلیغاتی قابلیت و امکان نورپردازی دارااست و این فرمان سبب ساز شده اثر چاپی در ان جلوه گری فراوانی داشته باشد . از این رو چاپ لایت باکس درین گونه نمایش جذابیت فراوانی داشته و می‌تواند در جلب دقت بیشتر مخاطبان فراوان تاثیر داشته باشد . امکان تابیدن روشنایی در‌این جور تابلوها به خاطر سیستم نوروروشنایی پردازی است که داخل این سیستم درنظرگرفته شده شده‌است .

لایت باکس دیواری چیست؟

درین مدل لایت باکس ها امکان درج تصاویر به صورت دو طرف وجود داشته و از دو طرف لایت باکس می توان نمای زیبایی را برای مخاطبان مهیا آورد . سبکی وزن لایت باکس سبب شده‌است که امکان نصب آسوده بر روی دیوار آماده آید . معرفی مارک و محصول ها درین روش فراوان مناسب است .

لایت باکس کریستالی چیست؟

چاپ لایت باکس

بازدید : 2427
چهارشنبه 11 تير 1399 زمان : 15:37

وینیل چیست؟

چاپ وینیل: وینیل , متریالی است که در اصطلاح به آن استیکر هم گفته می شود . وینیل از متاع پی او سی است و برای تبلیغات در فضاهای فرنگی و یا این که داخلی به کار گیری می گردد و در دو جور شیشه‌ای یا این که شیری است .

وینیل شیشه به شکلی است که از دو طرف روئت کرد داراست البته در مدل شیری آن , مسئله سپید رنگ است و پشت آن چسب زده میشود تا بر روی سطح ها چسبانده شود .

وینیل شیری محبوبیت بیشتری نسبت به جور شیشه‌ای آن داراست بدین خاطر که پشت وینیل را چسب زده و برای مصارفی نظیر چاپ وینیل و تبلیغات روی اتوبوس , چاپ وینیل برای تبلیغات روی زمین جهت فروشگاه‌ها و پاساژ‌ها و نصب روی دیوارهای رنگ شده قابل به کار گیری هست .

مصارف خانگی آن نیز نظیر چاپ وینیل روی دیوار منازل و دفتر برای دکورا سیون داخلی است . ازچاپ وینیل برای یخچال‌های صنعتی و شیشه سوپرمارکت‌ها هم استعمال می‌گردد .

طریقه نصب وینیل قادر است با آب صورت گیرد و چسب آن به گونه‌ای است که هرگاه حتمی باشد می‌توان آن را از روی عمل برداشت .

نصب دوباره وینیل بر روی سطح ها با خلل مواجهه میگردد , از این رو سفارش می‌گردد در هنگام نصب به توجه صورت پذیرد تا نیاز به مجدد کاری نباشد .

کاربرد وینیل

چاپ استیکر وینیل

بازدید : 3354
شنبه 14 اسفند 1400 زمان : 5:00

چاپ بك لايت چيست؟


واژه‎ ‎بك لايت‎ ‎يا‎ ‎بك ليت، برگرفته از عبارت‎ Backlit ‎در انگليسي و به معناي تصوير يا زمينه‌اي ‏است كه از پشت به وسيله نور روشن شده و يا از پشت نور به آن تابيده مي‌شود.‏

چاپ تابلو بك لايت‎ ‎بر روي مدياهايي انجام مي شود كه در تابلوهاي بك ليت (نور از پشت) يا پشت چراغدار به كار مي‌روند و اثر چاپ شده روي كاغذ بك لايت در يك قاب بك لايت از جنس آلومينيوم، پلكسي، چوب و ... قرار گرفته و براي زيباسازي و اثربخشي بيشتر با استفاده از يك نورپردازي خاص در معرض ديد مخاطبين قرار مي گيرد.

در چاپ تابلوهاي بك لايت، مديا توسط يك منبع نور مانند مهتابي، لامپ كم مصرف و يا مجموعه‌اي از لامپ ها (ال. ‏اي. دي) به صورت اس ام دي و ... از پشت روشن مي‌شود و در شب و روز داراي نور زياد بوده همچنين تصاوير و متون روي آن به صورت واضح ديده مي‌شوند.

جنس مدياي چاپ بك لايت پارچه اي از فيلم‌‏هاي كوتينگ شده و پوشش دار توسط ماده‌اي مخصوص مي‌باشد كه نور را از خود عبور مي‌دهند و سطح صاف و بدون بافت دارند و براي ‏استفاده در پرينترهاي جوهر افشان يا ليزري ساخته شده‌اند.‏

نور ساطع شده از منبع نور، تصوير عكس را روشن كرده و به سطح كار جلوه‌ي بصري زيبايي، شبيه به ‏نمايشگرهاي تلويزيوني، مي دهد. تابلوهاي بك لايت به عنوان تابلوهاي تبليغاتي در رستوران‌ها و فست ‏فود‌ها، دفاتر كار و غرفه‌هاي نمايشگاهي، در شركت ها براي معرفي محصولات و لوگوي شركت، در مطب ‏پزشكان، داروخانه‌ها و دفاتر كار مهندسين‎ ‎، در منازل و محيط كار به عنوان ‏‎ ‎دكوراسيون داخلي، همچنين مكان هاي پر تردد مثل ‏سالن هاي فرودگاه، مترو، مراكز خريد، نمايشگاه‌ها و همچنين در شكل آسمان مجازي كاربرد دارد.

نوع چاپ تابلو بك لايت از نظر كيفيت، اندازه و ضخامت مي‌تواند متفاوت باشد. اين سبك از چاپ‌ها به شكلي صورت مي‌گيرد كه در برابر رطوبت ماندگاري بالايي داشته باشد.

اين ماندگاري با استفاده از لمينت و يا چاپ يووي چندين برابر شود.

با استفاده از چاپ بك لايت روي استيكر و نصب روي شيشه به راحتي مي‌توان از نور خورشيد به عنوان منبع پشت نور استفاده كرد.

منبع: چاپ بك لايت چيست؟

بازدید : 3420
11 زمان : 1399:2

پباده سازي و چاپ كارت دعوت خلاقانه

چاپ كارت دعوت از آن خدماتي است كه علاوه بر چاپخانه هاي بزرگ , گهگاه در مراكزي , به صورت تخصصي ارائه مي شود . به ابلاغ دقيقتر , يك دكان , صرفا روي كارت دعوت تمركز داراست و هيچ چاپ ديگري را قبول نميكند . عامل اين مورد , گستردگي به كار گيري از كارت هاي دعوت است . ما براي مراسم متفاوت , از نامزدي و وصلت تا سوگواري و فوت , به چاپ كارت دعوت احتياج داريم .

بازدید : 3618
11 زمان : 1399:2

طراحي كارت ويزيت همانند هر كار ديگري امروزه رايج شده است. اما خطاهاي رايج ممكن است شما را ناكام بگذارد. فرض كنيد شما يك مشتري هستيد، يا يك طراح هستيد و مي‌خواهيد يك كارت ويزيت را تا مرحله چاپ به پيش ببريد. اگر 7 نكته زير را نمي‌دانيد، لطفا كارت ويزيت طراحي نكنيد. و هرگز براي چاپ به چاپخانه مراجعه نكنيد!

با در نظر گرفتن 7 نكته زير در طراحي كارت ويزيت، برند خودتان را در ذهن مخاطبان خود حك كنيد:

1- رنگ و سايز كارت ويزيت

هر فايلي كه چاپ مي‌شود، كاغذ مخصوص يا سايز مشخصي براي برش دارد. كارت ويزيت هم از اين امر مستثني نيست. به طور معمول سايز استاندارد كارت ويزيت 9.5 در 5.5 و 4.5 در 8.5 سانتي‌متر مي باشد. اما اين اطلاعات به تنهايي كافي‌ نيست. بهتر است با چاپخانه‌اي كه كار مي‌كنيد، تماس بگيريد. مشاوران چاپخانه سايز مطلوب را به شما اطلاع مي‌دهند.

بازدید : 3370
11 زمان : 1399:2

چاپ استيكر يا چاپ وينيل متريالي نازك از جنس PVC است كه پشت آن چسب‌دار مي باشد و به علت ويژگي‌هاي فراواني از جمله ضد آب و قابل شستشو، مقاوم در برابر پارگي، نصب و جداسازي آسان، مقاوم در برابر نور و ساير عوامل محيطي و ... امروزه در انواع، ابعاد، طرح و رنگ‌هاي مختلف در چاپ داخلي و همچنين سطوح فضاي بيروني كاربرد فراواني در صنعت تبليغات براي نمايش لوگو و ديگر اطلاعات و خدمات فروش يك محصول بر روي ديوارها و سطوح شيشه‌اي ويترين‌ها و ديگر نقاط در نمايشگاه‌ها، فروشگاه‌ها، پاساژها و مراكز تجاري، كاربرد تزئيني در دكوراسيون فضاهاي اداري و تجاري، غرفه‌هاي نمايشگاهي، اتاق‌هاي نشيمن معابر پربازديد و همچنين فضاهاي خصوصي خانه مثل تزئينات آشپزخانه اتاق‌خواب و... چاپ استيكر ماشين روي بدنه خودرو (اتوبوس و وسايل حمل و نقل عمومي و ...) دارد.

بازدید : 3541
11 زمان : 1399:2

تابلوهاي لايت باكس يا بك لايت سازه هايي هستند كه مدياي چاپ را در قالب يك باكس آلومينيوم، پلكسي گلاس، كامپوزيت، چوب و يا .... در معرض نمايش قرار مي دهند. لايت باكس هاي تبليغاتي بدون روشنايي و يا با روشنايي قابل استفاده و همچنين قابل ساخت در خانه طراحان سام مي باشند توصيه ما به شما اين است كه براي چاپ تابلو تبليغاتي با كيفيت حتما نكات و رويه‌هاي طراحي زير را مطالعه كرده و آن‌ها را در طراحي لايت باكس خود بكار بگيريد.

ابعاد سازه

اولين مرحله در طراحي لايت باكس ، انتخاب سازه يا قالب آن مي باشد. قالب خود را در يكي از اندازه‌هاي زير طراحي كنيد، همچنين براي انجام اين كار مي‌توانيد قالب‌هاي آماده شده را تهيه كرده و از آنها استفاده كنيد.

1: اندازه سازه لايت باكس روميزي(40*30) سانتي‌متر، اندازه فايل چاپي(31*21) فايل خود را در اندازه 31×21 طراحي كنيد.
2: اندازه سازه لايت باكس ايكس(60*45) سانتي متر، اندازه فايل چاپي(51*36) فايل خود را در اندازه 51×36 طراحي كنيد.
3: اندازه سازه لايت باكس ايكس(90*60) سانتي متر، اندازه فايل چاپي(81*51) فايل خود را در اندازه 81×51 طراحي كنيد.
4: اندازه سازه لايت باكس ايكس(120*80) سانتي‌متر، اندازه فايل چاپي(111*71) فايل خود را در اندازه 111×71 طراحي كنيد.

وضوح تصوير

فايل طراحي لايت باكس شما بايد حداقل تراكم پيكسلي 120 پيكسل بر اينچ و حداكثر 150 پيكسل بر اينچ داشته باشد.

حالت رنگ

سيستم رنگي شما بايد در حالت CMYK باشد تا در چاپ بهترين كيفيت رنگ را شاهد باشيد.

ابعاد بخش شيشه اي

ابعاد ارائه شده براي تابلو در بخش بالا، اندازه نهايي طرح مي‌باشد. اما ابعاد محدوه چاپي شما در طول و عرض 9 سانتي‌متر از ابعاد سازه شما كوچكتر است. يعني از هر طرف به اندازه 4.5 سانتي‌متر.

ناحيه حاشيه

به‌ بخشي در گوشه‌هاي لايت باكس مي گويند كه زماني كه محصول نهايي برش مي‌خورد، تصوير و متن مورد نظرتان دست نخورده باقي بماند به اين منظور هميشه بايد برخي نواحي طرح خود را كه ممكن است آسيب ببيند، از عناصر مهم خالي كنيد و در عين حال رنگ پس زمينه را از هر طرف تا انتهاي فايل ادامه دهيد تا پس از برش بخشي از محصول بدون رنگ نباشد.

نكات:

- از قرار دادن حاشيه در كناره‌هاي كار به دليل احتمال عدم تقارن خودداري كنيد.

- از به كار بردن فونت‌هاي كوچكتر از 10 پوينت خودداري كنيد.

- براي رنگ خط دور همه نوشته‌ها به ويژه نوشته هاي كوچكتر از 10 پوينت از يك رنگ استفاده كنيد.

فرمت فايل ها

فرمت هاي مرسوم در چاپ TIFF, PDF, JPEG مي باشد كه مي توانيد طراحي لايت باكس خود را در قالب اين فرمت ها براي ما ارسال كنيد.

منبع: لايت باكس خانه طراحان سام

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ در مورد چالش های انواع متفاوت چاپ صحبت میکنیم و اینکه چه نوع چاپ هایی و از چه نوع طیف رنگ هایی استفاده بشه بهتره.
پس با ما همراه باشید.
آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 96
  • بازدید امروز : 4023
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 13
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4113
  • بازدید ماه : 9660
  • بازدید سال : 56306
  • بازدید کلی : 3592164
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی